amanda

22 dagar till bf

Publicerad 2015-12-05 15:35:31 i Allmänt,

Alltså 22 dagar!! Sista tiden har verkligen gått fort, men jag klagar absolut inte :) lilleman är mer än välkommen!  Nu börjar ju tankarna sprudla.. Tänk om vattnet går när jag är bland folk? Kommer jag känna att Nu är det dags, eller kommer vi få åka fram och tillbaka till BB? Kommer amningen fungera? Osv... Man hoppas ju såklart på det bästa och att förlossningen ska gå så bra som möjligt. Åh vill bara göra det nu haha. Det handlar om att inte jaga upp sig för mycket, utan ta det som det kommer och lita på barnmorskan. Det kommer gå bra! 
 
Mamma vill att vi ska komma ner och fira jul. Såklart vill jag det också! Men eftersom att jag är beräknad den 27e så vet jag inte riktigt om jag vågar.. Om inte annat så får dom komma hit :) men jag hade gärna velat se deras nya lägenhet, samt komma iväg lite. Om allt känns bra så kanske vi åker ner den 23e och hem den 25e, frågan är ju bara hur mycket folk det kommer vara på vägarna då... Får man köra för fort om man håller på föda haha? Kanske får förlösa honom själv i bilen... Nej gud jag hade fått panik haha .. Vi får se hur det känns när det närmar sig helt enkelt :) 
 
Nu i veckan har jag inga speciella planer förutom att köpa lite julklappar. Kommer säkert vara kaos i stan, men jag åker nog till backaplan där det inte är lika hektiskt och får försöka åka tidigt när alla är på jobbet. Till mig själv vill jag inhandla en amningsbh och en "första tiden" bok till bebis. Eller om jag kanske ska önska mig den istället..? 
Vädret suger och man har ingen lust till något egentligen, men på ett sätt e det bra, då kan jag ligga inne och vila upp mig med gott samvete hehe. Som alla säger, "passa på nu, för när bebis kommer, blir det inte så mycket sömn"
 
Nu ska jag gå och baka pizza. Yumm 
✌👋💋
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela