amanda

En gravid lista hehe

Publicerad 2015-11-01 22:30:28 i Allmänt,

Namn: Amanda

Ålder: 23 

Graviditetssymtom: Illamående mellan vecka 6 fram till vecka 22 ungefär 

Positivtgravtest i vecka:  7

Då berättade jag för: Pappan till bebis såklart och ringde mamma 

Min barnmorska heter: Angela, så go! 

Min vikt vid början på graviditeten: hade gått ner några kilon för att jag spydde så mycket. Vägde då 52 kg 

Vikt vid inskrivningen: 52

Vikt vid förlossningen: Får se då! Just nu ligger jag på ca 65.. 

Mat jag är torsk på: Alltså det har varit lite olika. Allt från pizzasallad, choklad, cola, glass.. Har dock aldrig druckit så mycket mjölk som nu haha! 

Mat som får mig att vilja kräkas: Inget speciellt 

Mina första mammakläder: större Linnen och mammabyxor! 

Min hittils största modetabbe: hm va?

Första bebisprylen: vi beställde ett paket med vagn, bilbarnstol, skötbord och säng

Första bebiskläderna: en body

Då kände jag första sparken: kände de första pirren i serbien kring vecka 20. Första riktiga kicken kände jag vecka 23 😊

Jag tror att bebisen i magen är: En livlig och glad liten kille 💝

Namn jag funderat på: Dion, Aryan, Kian..

Grejer som händer med min kropp: Magen växer, känner mig tyngre och blir lättare andfådd. Har haft en del klåda på kroppen och blivit vääldigt torr! Både på kroppen, i ansiktet och i hårbotten:( haft liite illamående nu på slutet också men inte så att jag velat spy. 

Så motionerar jag:  Blir mest promenader. Står/går ju på jobbet också. Har gjort några få ben övningar. Tänkte köra mer när jag börjar vara hemma från jobbet :) 

Konstiga grejer jag gjort under min graviditet: Två dagar har jag grinat som fan utan att kunna hejda mig själv hah. Fått några små flipp men inget överdrivet.. ;)

Konstiga kommentarer jag fått höra: Inga speciella konstiga.. 

Värsta gravidminne: All illamående i början

Bästa gravidminne: ultraljudet!💗

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela